فناوری

المپیک پاریس ۲۰۲۴ از نگاه تکنولوژی؛ «دیجیتالی‌ترین» و «سبزترین» المپیک تاریخ

المپیک پاریس ۲۰۲۴ فرقی اساسی با دوره‌های قبل دارد؛ امسال نقش فناوری‌های مدرن و هوش مصنوعی در دنیای ورزش بیشتر از همیشه مشهود است.

پویش پورمحمد/ زومیت | در آستانه‌ی باشکوه‌ترین رویداد ورزشی جهان، یعنی بازی‌های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ قرار داریم: نمادین‌ترین مراسمی که در آن ملت‌ها دور هم جمع می‌شوند، ورزشکاران از محدودیت‌های خود فراتر می‌روند و تماشاگران شاهد اوج موفقیت‌های انسانی هستند.

در این دوره از رویدادهای المپیک ۱۰۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ کشور در ۳۲ رشته‌ی ورزشی برای دریافت ۳۰۰ مدال طلا، نقره و برنز تلاش می‌کنند.

مراسم افتتاحیه‌ی المپیک پاریس، ۲۶ جولای (۵ مرداد) برگزار می‌شود؛ گرچه زنگ بازی‌های فوتبال و راگبی دو روز زودتر از مراسم افتتاحیه، یعنی ۲۴ جولای (۳ مرداد) به‌صدا در می‌آید. پس از برگزاری ۳۲۹ مسابقه در ۱۶ روز، رقابت‌ها ۱۱ آگوست (۳۱ مرداد) به‌پایان می‌رسد.

اما مهم‌ترین عاملی که المپیک پاریس را از دوره‌های قبل متمایز می‌کند، بهره‌گیری از پتانسیل‌های فناوری‌های مدرن در دنیای ورزش است. در این دوره از مسابقات که «دیجیتالی‌ترین» و «سبزترین» المپیک تاریخ لقب گرفته، شاهد خواهیم بود که چگونه تکنولوژی‌های مدرن هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و واقعیت مجازی، کیفیت مسابقات را ارتقا می‌دهند و تاریخی جذاب برای ورزشکاران و تماشاگران خلق می‌کنند.

هیجان پیرامون المپیک پاریس به ورزشکاران و فناوری‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند محدود نمی‌شود. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مشتاقانه منتظر شروع بازی‌ها و تشویق تیم‌ها و ورزشکاران مورد علاقه‌ی خود هستند. بازی‌های المپیک توانایی منحصربه‌فردی برای گرد هم آوردن مردم، فراتر رفتن از مرزها و متحد کردن انسان‌ها در عشق مشترکشان به ورزش دارد.

در این مطلب مروری داریم بر مهم‌ترین فناوری‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴. درحالی‌که شمارش معکوس برای فرارسیدن تاریخ شروع رقابت‌ها آغاز شده، همراه ما با مجموعه تکنولوژی‌های جذاب این دوره از رقابت‌های جهانی آشنا شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا