جامعهخبر

حمایت بزرگان از هریس

شیکاگو این روزها میزبان کنوانسیون ملی دموکرات‌های آمریکاست. در این گردهمایی چند روزه هریس به‌طور رسمی به‌عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات معرفی شد. بزرگان حزب از جمله میشل و باراک اوباما نیز در روز دوم گردهمایی برای کامالا هریس سنگ تمام گذاشتند. اوباما در نطق نیم‌ساعته خود با اشاره به دشواری نبردی که هریس و همقطارش تیم والتز برای پیروزی در کاخ سفید طی ۱۱هفته آینده با آن روبه‌رو هستند، از مردم خواست که به آنها رای بدهند و برای کشور دوپاره‌شده‌شان بجنگند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، برای نشان دادن حمایت از کامالا هریس در دومین روز تلاش او برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی این کشور در انتخابات نوامبر، به صحنه کنوانسیون ملی دموکرات‌ها رفت. اوباما در شیکاگو با تشویق‌های کرکننده جمعیت حاضر به روی صحنه رفت. به گزارش الجزیره، اوباما، ۶۳ساله، اولین سیاه‌پوست آمریکایی که تا به حال به کاخ سفید راه رفته است، به‌سرعت مهارت‌های خود را به‌عنوان سخنور نشان داد و به جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده ادای احترام کرد و گفت که افتخارش این بوده که بایدن او را رئیس‌جمهور خطاب می‌کرده و از آن غرورآمیزتر اینکه «دوست من» هم صدایش می‌کرده است.

باراک اوباما پیش از اینکه سخنرانی خود را شروع کند، یک انتقاد طنزآمیز هم از برنامه روز دوم داشت. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، هرکسی که برنامه شب دوم کنوانسیون ملی دموکرات‌ها را تنظیم کرد، مطمئنا هیچ لطفی به باراک اوباما نکرده است. همان‌طور که رئیس‌جمهور سابق هنگام روی صحنه آمدن سه‌شنبه شب اعتراف کرد: «من تنها احمق در دنیا هستم که جرات کرده‌ام که بعد از میشل اوباما به روی صحنه بیایم و سخنرانی کنم.» او سپس سخنانش را به سمت کامالا و هریس و والتز سوق داد و برای حمایت از آنها سنگ تمام گذاشت.

 او با اشاره به دشواری نبردی که هریس و همقطارش تیم والتز برای پیروزی در کاخ سفید طی ۱۱هفته آینده با آن روبه‌رو هستند، از مردم خواست که به آنها رای بدهند و تصریح کرد، برای آمریکایی که می‌توانیم به آن باور داشته باشیم، بجنگیم. او هشدار داد: «این یک رقابت سخت در یک کشور دوپاره شده است؛ کشوری که در آن بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز در حال مبارزه هستند.» اوباما افزود: «دونالد ترامپ قدرت را چیزی بیش از وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود نمی‌داند. ما به ۴سال دیگر به هیاهو، آشفتگی و هرج و مرج نیاز نداریم. ما قبلا آن فیلم را دیده‌ایم و همه می‌دانیم که دنباله آن معمولا بدتر است. آمریکا برای فصل جدید آماده است. ما برای داستان جدید ریاست‌جمهوری کامالا هریس آماده‌ایم.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا