اقتصادرفاه و تامین اجتماعیفناوری

مدیرعامل ایرانسل: آماده همکاری با توانیر برای اعلام زمان قطعی برق هستیم

بیژن عباسی آرند، در حساب اینستاگرام خود گفته است: ایرانسل آماده همکاری با شرکت توانیر، برای ارائه برنامه خاموشی روزانه است.

به گزارش تریبون، مدیرعامل ایرانسل که این روزها به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت ارتباطات نیز مطرح می‌شود، چند روز قبل نیز به قطعی‌های مکرر برق اشاره کرده و نوشته بود: «طی روزهای اخیر، مجدداً بروز قطعی_برق به صورت گسترده، موجب آسیب بر عملکرد بسیاری از کسب‌وکارها شده و از جمله، بر سطح ارائۀ خدمات ارتباطی اپراتورهای تلفن‌همراه، تأثیر منفی گذاشته و موجب شده تا برخی از مشترکان عزیز خدمات اینترنت همراه و اینترنت ثابت TDLTE ایرانسل نیز، گلایه‌های به حقی را در این زمینه ابراز کنند.

بنده و همکارانم در ایرانسل همواره در تلاشیم تا با هدف بهبود تجربۀ مشتری و ارائۀ خدمات با کیفیت به مشترکان عزیز، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه را حتی با وجود شرایط تحریم ظالمانه، به‌روز و مطابق با استانداردهای روز دنیا حفظ کنیم و توسعه دهیم.

همان طور که در اطلاعیه مورخ ۲ خرداد ۱۴۰۰ روابط عمومی ایرانسل نیز به اطلاع مشترکان گرامی رسیده بود، ایرانسل بر اساس اصل مشتری‌مداری، استانداردهای بین‌المللی و الزامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، همیشه به دنبال آن است که رضایت مشترکان خود را تأمین کند و تأثیر قطعی برق را بر عملکرد سایت‌های ارتباطی به حداقل برساند و در این راستا، شرایطی را فراهم کرده است تا امکان بهره‌مندی سایت‌های ارتباطی از باتری‌های پشتیبان فراهم و در زمان قطعی برق، انرژی لازم برای ادامۀ فعالیت تجهیزات سایت‌های ارتباطی، از طریق این باتری‌ها تأمین شود.

علاوه بر این، در سایت‌های ارتباطی اصلی و مهم که علاوه بر تأمین ارتباط مشترکان با شبکه، وظیفۀ ارتباط چند سایت دیگر با شبکه را نیز بر عهده دارند، تمهیدات بیشتری اندیشیده شده و حتی در برخی از سایت‌های اصلی، دیزل ژنراتور مستقر در سایت، در هنگام قطعی برق، وارد مدار می‌شود.

در همین راستا، باتری‌های به کار رفته در سایت‌های ارتباطی ایرانسل، در شرایط قطع برق، امکان ادامۀ خدمات‌رسانی چندساعتۀ سایت را فراهم می‌کنند. با وجود این، در وضعیت فعلی، که خاموشی و قطعی مکرر و پیوستۀ برق، همه روزه با فواصل زمانی کوتاه در حال رخ دادن است، نه تنها امکان شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان سایت‌های ارتباطی فراهم نیست، بلکه تجهیزات ارتباطی سایت‌ها، در معرض آسیب شدید و جدی قرار دارند.

امیدواریم تا با تلاش‌ها و پیگیری‌های مراجع مربوطه، از جمله وزارت نیرو، مشکل قطعی برق هر چه سریعتر حل شده و خدمات‌رسانی سایت‌های ارتباطی، بدون چالش قطعی برق، ادامه پیدا کند.»

عباسی آرند در همین راستا در پست جداگانه‌ای با ارائه طرحی برای اطلاع رسانی دقیق، به روز و کارآمد اعلام آمادگی کرده است: «ایرانسل در راستای عمل به مسؤولیت اجتماعی خود، آمادگی دارد تا در صورت تمایل و همکاری شرکت توانیر، برنامۀ خاموشی روزانه را از طریق کانال‌های در دسترس مردم، از جمله سوپراپلیکیشن‌های ایرانسل_من و اسنپ و یا پیامک، به‌صورت رایگان، به هموطنان عزیز اطلاع‌رسانی کند.»

مدتی است با آغاز فصل گرما، قطعی‌های بدون برنامه یا خارج از برنامه اعلام شده، زیاد شده و اعتراضات مردمی را به همراه داشته است. این اعتراض‌ها که مطالبه حداقلی مردم است از سوی مسئولین بی‌پاسخ مانده بودتا اینکه امروز، سه شنبه 15 تیرماه، حسن روحانی رئیس جمهور از مردم عذرخواهی و آنها را به صبر بیشتر دعوت کرد.

به نظر می‌آید این طرح مدیرعامل ایرانسل، می‌تواند، راه حل مناسبی برای اطلاع رسانی قطعی‌های مکرر برق باشد. اگر، نهادهای مربوطه به برنامه‌ای که می‌دهند، پایبند باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا