چندرسانه‌ایخبر

فیلم‌های برتر گلدن گلوب ۲۰۲۲

نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۲ در لس‌آنجلس اعلام شدند. برندگان جوایز گلدن گلوب معمولا از شانس بیشتری برای کسب جایزه اسکار برخوردار هستند. دو فیلم “قدرت سگ” و “بلفاست” بیشترین تعداد نامزدی را به خود اختصاص داده‌اند.

بندیکت کامبربچ که در قدرت سگ نقش یک دامدار و گاوچران مقتدر را بازی می‌کند، امیدوار است که جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از گلدن گلوب دریافت کند. این فیلم یک درام وسترن به کارگردانی جین کمپیون است و در مجموع در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شده است. از این فیلم، کیرستن دانست هم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن است.

قدرت سگ

بندیکت کامبربچ که در “قدرت سگ” نقش یک دامدار و گاوچران مقتدر را بازی می‌کند، امیدوار است که جایزه “بهترین بازیگر نقش اول مرد” را از گلدن گلوب دریافت کند. این فیلم یک درام وسترن به کارگردانی جین کمپیون است و در مجموع در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شده است. از این فیلم، کیرستن دانست هم نامزد دریافت جایزه “بهترین بازیگر نقش مکمل زن” است.

درام بلفاست همچون قدرت سگ در هفت رشته از جمله بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد شده است. این فیلم، به کارگردانی کنت برانا درباره پسر بچه‌ ۹ ساله‌ای است که در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی در یک خانواده کارگری در بلفاست ایرلند زندگی می‌کند. 

“بلفاست”

درام “بلفاست” همچون “قدرت سگ” در هفت رشته از جمله “بهترین کارگردانی” و “بهترین بازیگر نقش مکمل مرد” نامزد شده است. این فیلم، به کارگردانی کنت برانا درباره پسر بچه‌ ۹ ساله‌ای است که در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی در یک خانواده کارگری در بلفاست ایرلند زندگی می‌کند. 

فیلم موزیکال و عاشقانه داستان وست ساید به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم موزیکال و کمدی و بهترین کارگردانی است. از این فیلم، ریچل زگلر و آریانا دبوز هم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب هستند. داستان این فیلم، برپایه نمایشنامه معروف رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر و برگرفته از نمایشی به کارگردانی رابرت وایز محصول سال ۱۹۶۱ میلادی است. 

“داستان وست ساید”

فیلم موزیکال و عاشقانه “داستان وست ساید” به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نامزد دریافت جایزه “بهترین فیلم موزیکال و کمدی” و “بهترین کارگردانی” است. از این فیلم، ریچل زگلر و آریانا دبوز هم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب هستند. داستان این فیلم، برپایه نمایشنامه معروف رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر و برگرفته از نمایشی به کارگردانی رابرت وایز محصول سال ۱۹۶۱ میلادی است. 

کمدی سیاه به بالا نگاه نکن به کارگردانی آدام مک‌کی در چهار رشته نامزد دریافت جایزه است. در این فیلم، لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس در نقش دو اخترشناس آماتور تلاش می‌کنند تا از طریق برگزاری یک تور رسانه‌ای، به جهانیان درباره برخورد یک ستاره دنباله‌دار با زمین هشدار دهند.

“به بالا نگاه نکن”

کمدی سیاه “به بالا نگاه نکن” به کارگردانی آدام مک‌کی در چهار رشته نامزد دریافت جایزه است. در این فیلم، لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس در نقش دو اخترشناس آماتور تلاش می‌کنند تا از طریق برگزاری یک تور رسانه‌ای، به جهانیان درباره برخورد یک ستاره دنباله‌دار با زمین هشدار دهند.

بازسازی دنیس ویلنوو از درام علمی تخیلی تل ماسه در بخش‌های بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی فیلم نامزد دریافت جایزه شده است. داستان این فیلم بر اساس رمانی به همین نام، اثر فرانک هربرت است. هانس زیمر، آهنگساز آلمانی این فیلم برای چهاردهمین بار در بخش بهترین موسیقی فیلم نامزد شده است. او پیشتر دوبار موفق شده تا این جایزه معتبر را کسب کند.

“تل ماسه”

بازسازی دنیس ویلنوو از درام علمی تخیلی “تل ماسه” در بخش‌های “بهترین فیلم درام”، “بهترین کارگردانی” و “بهترین موسیقی فیلم” نامزد دریافت جایزه شده است. داستان این فیلم بر اساس رمانی به همین نام، اثر “فرانک هربرت” است. هانس زیمر، آهنگساز آلمانی این فیلم برای چهاردهمین بار در بخش “بهترین موسیقی فیلم” نامزد شده است. او پیشتر دوبار موفق شده تا این جایزه معتبر را کسب کند.

فیلم ریکاردوس بودن به کارگردانی آرون سورکین یک درام زندگی‌نامه است که در سال ۱۹۵۲ اتفاق می‌افتد. این فیلم  داستان یک بازیگر زن، همسر و همکارش را روایت می‌کند. نیکول کیدمن نقش این بازیگر زن را که متهم به کمونیست بودن است، ایفا می‌کند و به خاطر بازی در این نقش، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن است. از این فیلم همچنین خاویر باردم نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد است.

“ریکاردوس بودن”

فیلم “ریکاردوس بودن” به کارگردانی آرون سورکین یک درام زندگی‌نامه است که در سال ۱۹۵۲ اتفاق می‌افتد. این فیلم  داستان یک بازیگر زن، همسر و همکارش را روایت می‌کند. نیکول کیدمن نقش این بازیگر زن را که متهم به کمونیست بودن است، ایفا می‌کند و به خاطر بازی در این نقش، نامزد دریافت جایزه “بهترین بازیگر زن” است. از این فیلم همچنین خاویر باردم نیز نامزد جایزه “بهترین بازیگر مرد” است.

سریال طنز وراثت، در مورد یک امپراطوری رسانه‌ای بسیار شبیه به مرداک‌ها است که در پنج رشته و بیش از هر سریال دیگری نامزد دریافت جایزه شده است. پس از وراثت، سریال‌های تد لاسو و برنامه صبحگاهی قرار دارند که هر کدام در چهار بخش، نامزد دریافت جایزه هستند.  

“وراثت”

سریال طنز “وراثت”، در مورد یک امپراطوری رسانه‌ای بسیار شبیه به مرداک‌ها است که در پنج رشته و بیش از هر سریال دیگری نامزد دریافت جایزه شده است. پس از “وراثت”، سریال‌های “تد لاسو” و “برنامه صبحگاهی” قرار دارند که هر کدام در چهار بخش، نامزد دریافت جایزه هستند.  

البته سریال موفق نتفلیکس را نباید در لیست نامزدها نادیده گرفت. این سریال انتقادی­ اجتماعی محصول کشور کره جنوبی در ژانر درام به نمایش گذاشته شده است. امسال محصولات نتفلیکس، در مجموع در ۱۷ رشته و بیش از سایر شرکت‌های بزرگ پخش‌کننده فیلم و سریال، نامزد جایزه گلدن گلوب شده‌اند. 

“بازی مرکب”

البته سریال موفق نتفلیکس را نباید در لیست نامزدها نادیده گرفت. این سریال انتقادی­ اجتماعی محصول کشور کره جنوبی در ژانر درام به نمایش گذاشته شده است. امسال محصولات نتفلیکس، در مجموع در ۱۷ رشته و بیش از سایر شرکت‌های بزرگ پخش‌کننده فیلم و سریال، نامزد جایزه گلدن گلوب شده‌اند. 

فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان یکی از پنج فیلم نامزد دریافت بهترین فیلم خارجی جایزه گلدن گلوب انتخاب شده است. فرهادی پیشتر در سال ۲۰۱۲ نیز با فیلم جدایی نادر از سیمین این جایزه را کسب کرده بود. جدیدترین اثر فرهادی، پیشتر نامزد دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم خارجی نیز شده است.

“قهرمان”

فیلم “قهرمان” به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان یکی از پنج فیلم نامزد دریافت بهترین فیلم خارجی جایزه گلدن گلوب انتخاب شده است. فرهادی پیشتر در سال ۲۰۱۲ نیز با فیلم “جدایی نادر از سیمین” این جایزه را کسب کرده بود. جدیدترین اثر فرهادی، پیشتر نامزد دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم خارجی نیز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا