جامعهرفاه و تامین اجتماعی

کرونا در جهان؛ هرج و مرج در سفرها و لغو پروازها همچنان ادامه دارد

با شروع هفته جدید تعداد پروازهای لغو شده بخاطر کووید ۱۹ در سراسر جهان افزایش یافته و تعطیلات پایان سال را برای بسیاری تلخ کرده است.

براساس گزارش یک وب‌سایت ردیابی داده‌های پروازها، بیش از ۱۴۰۰ پرواز در روز دوشنبه لغو شده‌ که اکثر آنها درکشورهای چین و آمریکا بوده است.

خطوط هوایی ایالات متحده می گویند این اختلال به دلیل مثبت بودن یا قرنطینه شدن خدمه پس از تماس با یک مبتلا رخ داده است.

هنگ کنگ نیز پس از مثبت شدن آزمایش کرونا برخی مسافران از کره جنوبی، تمام پروازها از این کشور را به مدت دو هفته ممنوع کرده است.

در مجموع تاکنون بیش از ۸۰۰۰ پرواز در تعطیلات آخر هفته کریسمس از روز جمعه تا امروز لغو شده است.

جاناتان جوزف، خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید هرچند که تعداد پروازهای لغو شده درصد کمی از کل پروازها می‌باشد، اما با این حال از حالت عادی بیشتر بوده و در زمانی از سال رخ می‌دهد که بسیاری برای دیدار با عزیزانشان اقدام به سفر می‌کنند.

او می‌گوید که شیوع کرونا به معنای میلیاردها دلار ضرر برای خطوط هوایی بوده و آنها امیدوارند که این اختلال به زودی پایان یابد.

در خبری دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش کرده که مقامات آمریکا ده‌ها کشتی تفریحی را که در حین حرکت در آب‌های این کشور شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید بوده‌اند را تحت نظر دارد.

براساس گزارش‌ها بندرهای جزایر کارائیب بخاطر شیوع کرونا در داخل این کشتی‌ها به تعداد زیادی از آنها اجازه کناره‌گرفتن در بندرها را نداده‌اند.

موارد ثبت شده کووید در سراسر جهان به شدت در حال افزایش است که عمده آنها مربوط به سویه اومیکرون می‌باشد.

علیرغم یافته‌های اولیه مبنی بر خفیف‌تر بودن سویه اومیکرون نسبت به سایر انواع ویروس کرونا، دانشمندان نگران بالا رفتن آمار مبتلایان گرفتار با این سویه هستند.

بر اساس گزارش‌ها، اکثر پروازهای لغو شده در روز دوشنبه مربوط به شرکت های چینی از جمله چین‌شرقی با ۳۶۸ و چایناایر با ۱۴۱ پرواز بوده است.

به نظر می‌رسد فرودگاه‌های پکن و شانگ‌های در مجموع با نزدیک به ۳۰۰ پرواز لغو شده، بدترین آسیب را دیده‌اند.

در همین حال، شرکت‌های آمریکایی یونایتد با ۸۴ و جت بلو با ۶۶ پرواز لغو شده، بیشترین را در این کشور دارا هستند.

در بریتانیا نیز شرکت هوایی بریتیش ایرویز در ۴۲ پرواز خود در روز دوشنبه لغو کرده و فرودگاه هیترو لندن هم ۴۷ پروازش لغو شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا