رفاه و تامین اجتماعیفناوری

اولین گزارش هفتگی وزیر ارتباطات از توسعه روستایی؛ ایرانسل اول، های‌وب دوم

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات که به تازگی صفحه‌ای رسمی در اینستاگرام راه اندازی کرده است، در پستی به گزارشی پرداخته که طی آن روند توسعه ارتباطات روستایی را توضیح داده است. در این گزارش همراه اول با اختلاف کمترین توسعه را داشته و ایرانسل با اختلاف کمی بیش از های‌وب، اینترنت پرسرعت را به روستاها برده است.

وزیر ارتباطات نوشته است: «همکارانم در بخش توسعه ارتباطات روستایی به صورت جهادی مشغول پیگیری اتصال روستاها به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت هستن. به همشون، به ویژه دوست عزیزم آقا #ایرج_روحی که مرد روزهای سخته خداقوت میگم.
از آقا ایرج خواستم که هر هفته نام روستاهایی که به شبکه متصل میشن را برام بفرسته تا همین‌جا با شما به اشتراک بگذارم. این اولین گزارش هفتگی با جزییاته. خوشحال می‌شم ساکنان این روستاها از همین طریق یا با ارسال پیامک به شماره 09122996321 یا از طریق کانالهای من در پیام‌رسانهای داخلی با نشانی EisaZarepour، تجربه کاربری خودتون را به اشتراک بگذارید. یک جور نظارت میدانی هم هست.»

پیرو این گزارش ایرانسل با توسعه شبکه خود در 14 روستا، بیشترین میزان توسعه را داشته و های‌وب با 12 روستا در رتبه بعدی است. اما همراه اول تنها 6 روستا را توانسته به اینترنت پرسرعت متصل کند.

پیش از این، در دوران وزارت محمدجواد آذری جهرمی نیز، وزیر جوان گزارشی کلی‌تر از توسعه روستایی داده بود که طی آن مشخص بود ایرانسل نزدیک به 3 برابر بیش از همراه اول، روستاهای کشور را به اینترنت پرسرعت متصل کرده بود.

قرار است طی گزارشهایی هفتگی، وزیر ارتباطات ایران روند توسعه روستایی را اعلام کند. جهرمی در اواخر دوران وزارتش، در زنجان، خبر از اتصال نزدیک به 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت داده بود، در حالی که وزیر جدید ارتباطات چند روز قبل، در مجلس شورای اسلامی گفت 19 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار ایران به اینترنت پرسرعت متصل نیستند یا نحوه اتصال‌شان بسیار بی‌کیفیت است. او قول داده است تا پایان سال 1401، یعنی چیزی نزدیک به یک سال بعد تمام روستاهای به اینترنت متصل باشند.

اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت تا پایان سال آینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا