اقتصادخبر

نفت به زیر ۹۰ دلار سقوط کرد

بهای معاملات نفت برنت با شش سنت افزایش، به ۸۸ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت و شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه با دو درصد کاهش بسته شده بودند.

داده‌های اقتصادی منطقه یورو نشان داد فعالیت‌های تجاری در ماه میلادی جاری، رکود غافلگیرکننده‌ای پیدا کرد و ممکن است علامت آن باشد که این بلوک وارد رکود شده است و سیگنال منفی برای چشم‌انداز تقاضا برای نفت محسوب می‌شود.

در این بین، تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش بس میان مبارزان فلسطینی و رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد تا کمک‌های بشردوستانه به این منطقه رسانده شود. سران آمریکا و عربستان سعودی روز سه شنبه درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها، گفتگو کردند.

ویشنو واراتان، مدیر امور اقتصاد و استراتژی در بانک میزوهو در یادداشتی نوشت: عقب‌نشینی قیمت نفت با انتشار آمار اقتصادی نامطلوب در اروپا همزمان شد که نشان می‌دهد کاهش اخیر قیمت نفت فقط تحت تاثیر کاهش تهدیدهای اختلال عرضه ناشی از جنگ نیست و ملایم شدن تقاضا هم تاثیر داشته است. البته کاهش تنش‌ها به حدی نیست که بتوان با اطمینان اعلام کرد که ریسک ژئوپلیتیکی مرتبط با درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس، به طور معنادار و پایداری از بین رفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا