جامعهخبررفاه و تامین اجتماعی

خانواده داماد اکبر خرمدین از قصاص او صرف نظر کردند

بر اساس گزارش‌ها از ایران خانواده داماد اکبر خرمدین از قصاص او صرف نظر کرده‌اند.

این در حالی است که رسیدگی به پرونده اکبر خرمدین و همسرش در دادسرای جنایی ادامه دارد و هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

به نوشته روزنامه همشهری خانواده فرامرز، داماد خانواده خرمدین که گفته شده در سال ۱۳۹۰ به قتل رسیده، به دادسرای جنایی تهران رفتند و از قصاص او گذشتند.

این روزنامه به نقل از خواهر فرامرز، داماد این خانواده که خواهرزاده اکبر خرمدین هم بوده نوشت: “ما از قصاص دایی‌ام گذشتیم اما درخواست کردیم که به حبس محکوم شود و هرگز روی آزادی را نبیند.”

با وجود گذشت ولی دم از قصاص، در جرایمی که دارای جنبه­ عمومی هستند، پرونده با رضایت شاکی مختومه نمی‌شود.

بر اساس قوانین مجازات اسلامی که در ایران بر اساس آن عمل می‌شود “هرگاه کسی مرتکب قتل عمد شده حتی اگر اولیای دم رضایت دهند در صورتی که عملش موجب اخلال در نظم جامعه شده باشد یا بیم آن رود که دیگران نسبت به قانون متجری شوند” دادگاه می‌تواند قاتل را از حیث جنبه عمومی جرم به حبس از سه تا ده سال محکوم کند.

IRAN KHORAMDIN
توضیح تصویر،بابک خرمدین کارگردان سینمای ایران که به دست پدرش و با همدستی مادرش به قتل رسید

سابقه ماجرا

حدود شش ماه پیش در پی کشف بدن مثله شده، بابک خرمدین، فیلمساز در سطل‌های زباله شهرک اکباتان در غرب تهران، پدر و مادر این کارگردان دستگیر شدند و به قتل او اعتراف کردند.

پدر خانواده بعدا به قتل دامادشان فرامرز و دخترشان آرزو در سال‌های ۹۰ و ۹۷ هم اعتراف کرد.

در همه این قتل‌ها همسرش همدستش بود، اما می‌گوید که نقشی در ارتکاب قتل‌ها نداشته است.

خبر قتل فجیع بابک خرمدین با واکنش‌ گسترده‌ای در میان افکار عمومی مواجه شد. او در زمان مرگ ۴۷ سال داشت.

اکبر خرمدین پدر بابک خرمدین پیشتر در جریان اقرار نزد پلیس، به جز اختلاف نظر با پسرش به موضوع مجرد بودن او اشاره کرده بود و بعضی رسانه‌ها به نقل از او نوشتند:”پسرم مجرد بود. او ما را آزار و اذیت می کرد. جانمان به لب رسیده بود. هیچ روز از دستش در امان نبودیم. ناسزا می‌گفت و هرکاری دلش می خواست انجام می‌داد. من و مادرش تصمیم گرفتیم از شر او خلاص شویم تا بیش از این آبرویمان نرفته است”.

بابک خرمدین فیلمی به نام “سوگنامه‌ای برای یاشار” ساخته بود که در مراسمی نمایش این فیلم و گفت‌وگو با سازندگانش، پدر آقای خرمدین هم برای صحبت با حاضران به روی صحنه رفته بود.

پدر آقای خرم‌دین در صحبت‌های آن روز خود از حضور ۶۹ ماهه‌اش در مناطق جنگی با عراق صحبت کرده است و این که دو بار شیمیایی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا