اقتصادبازار سرمایهرفاه و تامین اجتماعی

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی: پولی از سوی کره جنوبی آزاد نشده است

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرد سه و نیم میلیارد دلار پولی که ادعا می‌شود آزاد شده، از محل دارایی‌هایی ایران در کره جنوبی نبوده است. در کره جنوبی هفت میلیارد دلار ایران بلوکه شده است.

حسین تنهایی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی روز شنبه ۲۲ آبان (۱۳ نوامبر) آزاد شدن سه میلیارد و ۵۰۰ میلون دلار پول بلوکه شده ایرن در کره جنوبی را تکذیب کرد. 

تنهایی گفت، سه و نیم میلیارد دلار پولی که ادعا می‌شود آزاد شده از محل دارایی‌هایی ایران در کره جنوبی نبوده است.

روز قبل رسانه‌های ایران از آزاد شدن  سه و نیم میلیارد دلار از داراریی‌های بلوکه شده ایران خبر داده بودند. بیشترین میزان پول بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی بوده است.

کره جنوبی به دلیل تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا دستکم هفت میلیارد دلار پول جمهوری اسلامی را مسدود کرده است. این کشور پیش از لغو معافیت‌ خرید نفت از ایران یکی از خریداران بزرگ نفت ایران در آسیا بود.

کاهش تبادلات بازرگانی

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی همچنین گفته است، نه تنها پول بلوکه شده ایران آزاد نشده بلکه تبادلات تجاری دو کشور به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است.

تنهایی تاکید کرده که شرکت‌های بزرگ کره جنوبی به دلیل اینکه بیشتر در بازار آمریکا فعال هستند با ایران کار نمی‌کنند. به گفته او حجم مبادلات ایران و کره جنوبی کاهش پیدا کرده و به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.

واردات ایران از کره جنوبی بیش از هر چیز کالاهای پزشکی و کاغذ بوده و ایران نیز به صورت غیرمستقیم مواد نفتی و پتروشیمی صادر کرده است.

به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی سفیر جدید کره جنوبی در ایران تلاش می‌کند، به جای برنامه‌های سیاسی، برنامه‌های اقتصادی را پیش بگیرد و این کشور مذاکراتی با آمریکا دارد تا از تحریم‌ها علیه ایران مستثنی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا