خبر

بازگشت پرسپولیس به جمع مدعیان با قضاوت یک کمک داور روحانی / شیرازی: به تاخیر افتادن مسابقات عادی است

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، با پیروزی سپاهان، گل‌گهر و پرسپولیس و تساوی استقلال دنبال شد. سپاهان به صدر جدول رفت و پرسپولیس تا پایان روز نخست این هفته، روی سکوی دوم قرار گرفت. گل‌گهر سیرجان بدون در اختیار داشتن کامل سرمربی‌اش در رده سوم نشست و استقلال پس از هفته‌ها به رده چهارم رسید.

از نکات ویژه این هفته، ممنوعیت مجدد ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی بود. وزیر ورزش و جوانان که مالکیت هم‌زمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را برعهده دارد و ریاست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی را منصوب می‌کند.

او ابتدا از باشگاه پرسپولیس برای ورود تبلیغات محیطی به ورزشگاه آزادی درخواست هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و ۲۳۰ میلیارد تومان کرد، سپس به شرکت توسعه دستور داد درهای ورزشگاه را به روی این تیم باز کند.

سپاهان صدرنشین

تسنیم

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر با دو بازی در رفسنجان و تهران آغاز شد. تیم مس رفسنجان مقابل تیم هوادار با گل گادوین منشا از روی نقطه پنالتی به پیروزی رسید. هفته گذشته نیز مس رفسنجان با پنالتی گادوین منشا مقابل نفت مسجدسلیمان پیروز شده بود.

در دیگر دیداری که هم زمان برگزار شد، پیکان در خانه با نتیجه یک بر صفر مغلوب گل‌گهر سیرجان شد. تک گل میهمان را امین پورعلی دقیقه ۲۳ زد. گل گهر که همچنان امیر قلعه‌نویی سرمربی خود را به دلیل محرومیت روی نیمکت ندارد، با این پیروزی به جمع صدرنشین‌ها اضافه شد.

آقای قلعه‌نویی مرداد سال جاری در پایان دیدار با استقلال در جام حذفی جملاتی را به زبان آورد که کمیته انضباطی آن‌ها را “نشر اکاذیب و توهین” قلمداد کرد. سرمربی گل‌گهر با حکم همین کمیته، به مدت سه ماه از همراهی تیمش محروم است.

اما در اصفهان، سپاهان از مدعیان اصلی قهرمانی این فصل مسابقات با دو گل شهریار مغانلو میهمانش نساجی مازندران را مغلوب کرد و هفته هفتم را در صدرجدول به پایان برد.

چهارمین تساوی پیاپی مجیدی در داربی مربیان استقلالی

مهر

تیم فوتبال استقلال در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر مقابل صنعت نفت در آبادان به تساوی یک بر یک رسید.

در این بازی که در ورزشگاه تختی آبادان انجام شد، ابتدا تیم میزبان با گل دقیقه ۸ مهدی حنفی پیش افتاد، اما در ادامه حملات پردامنه استقلال در دقیقه ۳۹ با گل امیرحسین حسین‌زاده همراه شد و بازی با تساوی به پایان رسید.

نیمه دوم این دیدار با موقعیت‌هایی برای هر دو تیم همراه بود، اما استقلال فرصت‌هایی بیشتر برای دست یافتن به گل برتری داشت.

این چهارمین تساوی پیاپی استقلال در هفته‌های اخیر بود. تیم فرهاد مجیدی از هفته چهارم لیگ برتر به ترتیب مقابل تیم‌های فجرسپاسی، نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و صنعت نفت آبادان مساوی کرده است.

فرهاد مجیدی پیش از داربی تهران، موفق نشد مسابقه مربیان استقلالی را مقابل علیرضا منصوریان با پیروزی پشت سر بگذارد.

آقای مجیدی سرمربی استقلال مانند هفته‌های گذشته در پایان مسابقه، از داوری بازی انتقاد کرد و مدعی شد داور مسابقه دو پنالتی این تیم را نگرفته است. او همچنین با کنایه گفت: “تصمیمات داوری، تاثیری در نتیجه مسابقه نداشت.”

اتفاق هفته؛ جلوگیری از ورود تبلیغات و تاخیر در آغاز بازی

تماشاگران پرسپولیس

رسانه‌های ایران ساعاتی پیش از شروع دیدار پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان، از بسته شدن درهای ورزشگاه آزادی به روی کامیون‌هایی خبر داد که حامل تبلیغات محیطی بودند.

به گزارش این رسانه‌ها، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ساعاتی پیش از مسابقه به باشگاه پرسپولیس اعلام می‌کند برای ورود تبلیغات محیطی‌اش باید ابتدا مبلغ یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان به حساب این شرکت واریز کند تا پس از آن برای نصب تبلیغات در ورزشگاه آزادی “اجازه” صادر شود.

این شرکت اعلام کرده است که باشگاه پرسپولیس و استقلال باید برای هر بازی، چنین مبلغی را به حساب توسعه و اماکن ورزشی واریز کنند.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های وزارت ورزش و جوانان است. این وزارتخانه، مالکیت هم‌زمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را برعهده دارد.

خبرگزاری تسنیم مدعی شده بود سازمان لیگ ممکن است به دلیل ممانعت این شرکت از ورود بنرهای تبلیغاتی، اجازه برگزاری مسابقه را ندهد. اما سازمان لیگ سپس گفت که بازی را با تاخیر آغاز خواهد کرد.

دقایقی پیش از شروع مسابقه، حبیب الله شیرازی رئیس هیات فوتبال تهران در گفتگو با شبکه سه تلویزیون ایران گفت: “به تاخیر افتادن مسابقات عادی است و ما در اساسنامه آن را پیش‌بینی کرده بودیم.”

خبرگزاری مهر دلیل ورود تجهیزات تبلیغاتی به ورزشگاه و آغاز مسابقه را “ورود شخص وزیر ورزش” و دستور او برای آغاز مسابقه دانست.

جمله هفته؛ لطف کردیم، دعایت می‌کنم

علیرضا عاصم یوسفی

علیرضا عاصم یوسفی که پیش از این به عنوان تهیه کننده، کارگردان و بازیگر تلویزیون شناخته می‌شد و با حکم وزیر ورزش و جوانان به ریاست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منصوب شد، در گفت‌وگوی زنده با صداوسیما ادعا کرد که حمید سجادی وزیر ورزش جمهوری اسلامی دستور جلوگیری از ورود تجهیزات باشگاه پرسپولیس را داده بود.

آقای عاصم یوسفی در مصاحبه‌اش خود را “رسانه‌ای و آشنا به بازی‌های رسانه‌ای” خواند و گفت: “مقصر این تاخیر، ما نیستیم و سازمان لیگ مقصر این اتفاق است.”

او مدعی شد برگزاری این مسابقه، “لطف وزیر ورزش به جامعه ورزش ایران” بود و در پاسخ به این سئوال که آیا درآمدهای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، برای این مجموعه کافی نیست گفت: “جای این سوال اینجا نیست، دعایت می‌کنم.”

چهره هفته: محمدعلی پورمتقی

محمدعلی پورمتقی

کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران در هفتمین هفته لیگ برتر، از یک داور روحانی در تیم داوری بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان استفاده کرد. اتفاقی که با واکنش گسترده در فضای مجازی نیز همراه شد.

محمدعلی پورمتقی دانش‌آموخته حوزه علمیه قم از سال ۱۳۸۴ و هم‌زمان با تحصیل در این حوزه، داوری را آغاز کرد.

او گفته است در شهر قم، با “عمامه و لباس روحانیت” وارد ورزشگاه‌ها می‌شود، اما در سایر شهرستان‌ها از بیم‌ آن‌که البسه‌اش کثیف شوند، با لباس شخصی به محل مسابقات می‌رود.

آقای پومتقی، از حمایت‌های بسیج به عنوان عامل موفقیتش در دوران داوری نام برده است. محمدعلی پورمتقی در این بازی به عنوان کمک داور اول پرچم زد و در نیمه دوم به دلیل حملات پرسپولیس روی دروازه نفت مسجدسلیمان، دقایقی پرکار را پشت سر گذاشت.

بازگشت پرسپولیس به جمع صدرنشین‌ها

پرسپولیس

در آخرین بازی دوشنبه، پرسپولیس مقابل میهمان خود نفت مسجد سلیمان به پیروزی یک بر صفر رسید. پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان، این دیدار را با ۳۱ دقیقه تاخیر آغاز کردند.

تیم یحیی گل‌محمدی در این مسابقه با ترکیب هفته‌های گذشته خود وارد زمین شد و با گل دقیقه ۵۰ مهدی عبدی با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

پرسپولیس که آغاز خوبی در رقابت‌های لیگ برتر نداشت، با پیروزی در هفته‌های اخیر، خودش را به جمع صدرنشین‌های لیگ برتر رساند.

پرسپولیس که امیدوار بود در بازی خانگی خود بار دیگر از حضور تماشاگران بهره ببرد، با تصمیم ناگهانی فدراسیون فوتبال مبنی بر برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران، بار دیگر در ورزشگاه خالی از تماشاگر به میدان رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا