جامعه

مقایسه خدمات همراه اول و ایرانسل برای زائران اربعین

 برخلاف توصیه صریح وزیر ارتباطات درباره خرید سیمکارت‌های عراقی، زائران اربعین می‌توانند با خرید بسته‌های ترکیبی رومینگ از سیمکارت خودشان استفاده کنند. بهترین و به‌صرفه‌ترین بسته ترکیبی ارائه شده توسط ایرانسل و همراه اول، احتمالا بسته ترکیبی شامل سه گیگ اینترنت همراه، ۲۵ دقیقه مکالمه و ۲۵۰ پیامک است که در کل حدود ۳۵۰ هزار تومان هزینه دارد. تقریبا همه‌شان برای یک سفر هفت روزه کفایت می‌کند. در حالی که سیمکارت‌های عراقی را باید با همین قیمت خریداری کرد. با این حال دسترسی به‌مخاطبان روی سیمکارت جدید با شماره جدید آنقدرها ساده نیست.

غیر از این مورد که اهمیت زیادی هم دارد، می‌توان گفت ایرانسل در مقایسه با همراه اول دست مشترکان خود را برای خرید بسته‌های اینترنتی و سایر خدمات باز گذاشته است. مشترک ایرانسل امسال ‌می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره، ۱۴۰، مربع، یا با استفاده از سوپر‌اپلیکیشن ایرانسل‌من، یک بسته‌ اینترنت یک گیگابایتی رایگان دریافت کنند. این بسته، با اعتبار هفت روز، فقط در نواحی مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین و مسیرهای منتهی به این مناطق، قابل استفاده است.

در مناطق مرزی، کیوسک‌های ویژه‌ برای اتصال رایگان به اینترنت wifi ایرانسل تدارک دیده شده و مشترکان ایرانسل برای فعالسازی وای‌فای، باید عدد یک را به سرشماره ۱۱۵۵ ارسال کنند. مشترکان سایر اپراتورها با ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۰۱۱۵۵، رمز اتصال به شبکه، را دریافت خواهند کرد. برای استفاده از شبکه ایرانسل در خاک عراق، لازم است پیش از خروج، رومینگ خط خود را فعال کنید. فعالسازی با شماره‌گیری کد دستوری ستاره، ۱۱۱۱، مربع انجام می‌شود.

این کار را می‌توان در سوپر‌اپلیکیشن ایرانسل‌‌من هم انجام داد. مشترکان ایرانسل در خاک عراق، برای هر دقیقه تماس صوتی با ایران، ۹ هزار تومان، بابت هر دقیقه تماس صوتی دریافتی از ایران، شش هزار تومان، و بابت هر دقیقه تماس صوتی با کشور عراق، چهار هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنند. ارسال هر پیامک، هزار و ۳۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه، ۵۰۰ تومان هزینه خواهد داشت. البته استفاده از بسته‌های اینترنت رومینگ ارائه شده توسط ایرانسل، به‌صرفه‌تر است.

این بسته‌ها متنوع هستند و شامل بسته ۷۵ مگابایتی با قیمت ۳۶ هزار تومان، بسته ۱۵۰ مگابایتی با قیمت ۶۶ هزار تومان، بسته ۳۰۰ مگابایتی با قیمت ۹۶ هزار تومان، بسته ۶۰۰ مگابایتی با قیمت ۱۳۰ هزار تومان و بسته یک گیگابایتی با قیمت ۲۰۰ هزار تومان می‌شوند. مشترکان ایرانسل همچنین امکان استفاده از بسته‌های ترکیبی را خواهند داشت. این بسته‌ها شامل بسته ترکیبی ۱۵۰ مگابایت اینترنت رومینگ، ۱۰ دقیقه مکالمه و ۵۰ پیامک با قیمت ۱۰هزار تومان و بسته ترکیبی سه گیگابایت اینترنت با قیمت ۳۵۰ هزار تومان به همراه ۲۵ دقیقه مکالمه و ۲۵۰ پیامک می‌شود.

مشترکان همراه اول، گزینه‌های کمتری پیش رو دارند؛ آنها می‌توانند مانند مشترکان ایرانسل، امسال هزینه مکالمه با ایران را بر اساس تعرفه دقیقه‌ای ۹ هزار تومان، هزینه مکالمه دریافتی دقیقه‌ای شش هزار تومان، هزینه ارسال پیامک هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت هر مگابایت اینترنت ۵۰۰ تومان پرداخت کنند اما خرید بسته‌های ترکیبی عاقلانه‌تر به‌نظر می‌رسد.

همراه اول دو بسته رومینگ دیتا ویژه اربعین معرفی کرده است. اولی بسته ویژه دیتای نامحدود شامل اینترنت نامحدود با سیاست مصرف منصفانه به همراه ۲۵۰ پیامک هدیه و ۲۵ دقیقه مکالمه هدیه با قیمت ۳۵۰ هزار تومان است. بسته اقتصادی زائر نیز با ۱۵۰مگابایت دیتا رومینگ عراق به همراه ۵۰ پیامک هدیه و ۱۰ دقیقه مکالمه هدیه به قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. زائران برای خریداری بسته رومینگ می‌توانند از کددستوری ستاره، یک، مربع، مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول یا اپلیکیشن همراه من استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا