خبر

تماس تلفنی کوتاه ترانه علیدوستی از زندان اوین؛ تجمع سینماگران پشت در زندان

یک روز پس از بازداشت ترانه علیدوستی، بازیگر سرشناس سینمای ایران، او در تماس کوتاه تلفنی با پدرش گفته که در بند ۲۰۹ زندان اوین است و از پدرش خواسته داروهایش را به زندان تحویل دهد.

گزارش شده که آقای علیدوستی به داخل زندان اوین رفته و داروهای دخترش را تحویل مسئولان زندان داده است. همچنین گفته شده که «هنوز برای ترانه علیدوستی پرونده‌ای تشکیل نشده و وقتی شماره پرونده‌ای نباشد پیگیری خاصی از طرف خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست.»

همزمان صبح روز یکشنبه ۲۷ آذر جمعی از سینماگران به همراه حمید علیدوستی، پدر ترانه علیدوستی برای پیگیری بازداشت این بازیگر تجمع کردند.

خانم علیدوستی دیروز،‌ شنبه ۲۶‌ آذر در خانه خودش و مقابل چشم فرزندش با «یورش ماموران امنیتی» بازداشت شده بود.

او در تماس تلفنی کوتاه امروز خود با پدرش«درباره شرايطش توضيح بيشتری نداد و تنها درخواست کرده بود داروهایش را به زندان تحویل دهند».

این در حالی است که در سه ماه اخیر بسیاری از هنرمندان و افراد سرشناس در ایران به شدت تحت فشار هستند تا از اعتراضات مردم حمایت نکنند، تعدادی از آنها بازداشت و تعدادی هم احضار شدند.

نیکی کریمی،‌ ستاره سینمای ایران در پستی اینستاگرامی از فشار زیاد بر هنرمندان،‌ «خفقان، ارعاب،‌ نگو و ننویس و تلفن‌های ناشناس» در ماه‌های اخیر نوشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا