اقتصادخبرفناوری

ورود دانشگاه امیرکبیر به تدوین نقشه راه شهر هوشمند

در اولین نشست کارگروه هوش مصنوعی، ورود دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تدوین نقشه راه شهر هوشمند بررسی و راهکارهایی در این خصوص ارائه شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن قدسی‌پور، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این نشست ، بر نقش هوشمندسازی در عصر جدید و نقش دانشگاه صنعتی امیرکبیر در توسعه پروژه های هوشمندسازی تاکید کرد.

وی با اشاره به تجربیات بسیار گسترده در این دانشگاه برای ارتقای گام به گام پروژه‌های هوشمندسازی درون دانشگاهی و نیز در حوزه صنعت؛ ورود دانشگاه در حوزه تدوین نقشه راه شهر هوشمند را مهم دانست. 

دکتر مهدی قطعی؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با ارائه آمارهایی در زمینه جایگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی و شهر هوشمند، گفت: طی سالیان اخیر، بیش از ۲۱۳ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی در حوزه هوشمندسازی با راهنمایی و هدایت ۵۴ عضو هیات علمی از سه دانشکده مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و ریاضی و علوم کامپیوتر ارائه شده است.

وی ادامه داد: از این میان ۲۵ درصد پایان‌نامه‌ها در زمینه تجارت، ۱۸ درصد در زمینه حمل و نقل هوشمند، ۱۰ درصد در خصوص شبکه هوشمند، ۹ درصد در زمینه ساختمان هوشمند و ۹ درصد با موضوع انرژی هوشمند بوده است.

وی به نقش آموزشی دانشگاه امیرکبیر در این حوزه اشاره کرد و گفت: در ترم جاری ۴۰۶ دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ۲۸ درس مرتبط با هوش مصنوعی شرکت کرده‌اند که تعداد آن‌ها معادل با تعداد پرسنل شاخص‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه خدمات دیجیتال (بر اساس آمارهای ایران تلنت) است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا