اقتصادخبرفناوری

کدام حوزه بالاترین میزان مصرف فرهنگی را دارد؟

در قرن جدید بازی های رایانه ای به شدت توجه علاقمندان را به خود جلب کرده است و هر چند سال های زیادی از فراگیر شدن این بازی ها نگذشته ولی جای خود را بین جوانان هر نسل پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، نکته مهم این است پیشرفت سریع فناوری و به روز شدن سریع بازی‌ها و دستگاه‌های بازی این صنعت را به یک حوزه فراتر از فراغت تبدیل کرده و افراد نگاه حرفه‌ای‌تری به آن دارند؛ گیمرها که استفاده‌کنندگان حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای هستند، معمولا این عرصه را به عنوان شغل و حرفه خود انتخاب می‌کنند و از آن کسب درآمد می‌کنند.

طبق آخرین پیمایش انجام شده در سال گذشته، ۳۴ میلیون نفر در کشور ما مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که از این میان ۵ میلیون نفر به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند. بنابراین طبق گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازی‌های رایانه‌ای پس از موسیقی، بالاترین میزان مصرف فرهنگی را به خود اختصاص داده‌اند. 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده تلاش می‌کند بازی‌های رایانه‌ای را به فرصتی برای کشور و نسل جدید تبدیل کند و این ظرفیت در بازی‌های جدید تولید شده در کشور و موفقیت بازی‌های ایرانی در نقاط مختلف جهان نمایان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا