خبرفناوری

هوش مصنوعی، دزدگیر می‌شود!

فروشگاه‌های خرده فروشی والمارت، تارگت، کروگر و سایر خرده فروشان بزرگ آمریکا مصمم هستند تا با کمک گرفتن از شرکت‌های فناوری برای توسعه و استقرار سیستم‌های نظارتی پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی با سرقت مقابله کنند.

آنها در نظر دارند تا از ابزارهای گوناگون نظیر تصاویر ویدیویی، دوربین‌های تشخیص چهره، خوانش پلاک خودروها و شناسایی وسایل نقلیه، ربات‌های امنیتی مستقل، برچسب های شناسایی فرکانس رادیویی(RFID)، قفل‌های هوشمند و نرم افزارهای تحلیلی پیش‌بینی کننده به این منظور استفاده کنند.

کریستین بکنر، معاون فناوری خرده‌فروشی و امنیت سایبری فدراسیون ملی خرده‌فروشان آمریکا که یک انجمن تجاری مستقر در واشنگتن است به یک خبرگزاری گفت: ما شاهد بسیاری از فروشندگان فناوری هستیم که هوش مصنوعی را روی فناوری‌های موجود مستقر می‌کنند.

با این حال، از آنجایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌شود، خرده فروشان باید با احتیاط با در نظر گرفتن مسائل بحث برانگیزی که در طول سال گذشته مطرح شده است، اقدام کنند.

بنکر می‌گوید: با توجه به عدم قطعیت نتایج پیش‌بینی برخی ابزارهای هوش مصنوعی، خرده‌فروش‌ها باید از هوش مصنوعی به‌گونه‌ای استفاده کنند که محافظ‌های مناسب داشته باشد. اگر از آنها برای حمایت از فعالیت‌های پیشگیری از ضرر استفاده می‌کنید، این کار را قبل از هر گونه تصمیم‌گیری که ممکن است عواقبی برای مشتریان یا کارمندان داشته باشد، به‌گونه‌ای انجام دهید که افراد در جریان قرار گرفته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا