خبر

موج تازه کرونا در اروپا و آغاز واکسیناسیون/ نیازی به قرنطینه اجباری نیست

با افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹، فرانسه مجددا واکسیناسیون عمومی علیه این بیماری را آغاز کرده و مقامات این کشور از همه افراد در معرض خطر خواسته‌اند تا به منظور مقابله و ایجاد مصونیت در برابر آخرین سویه‌های در گردش این بیماری، دز به روزشده و یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا (ECDC)، این در حالی است که موارد ابتلا به کووید۱۹ در بیش از نیمی از کشورهای اروپایی در حال افزایش است. همچنین موارد بستری شدن در بیمارستان‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز در برخی از کشورها افزایش یافته است.

در حالی که حدود ۷۳ درصد از مردم در کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) دوره اولیه واکسیناسیون کووید۱۹ را گذرانده‌اند اما میزان دریافت دزهای یادآور واکسن این بیماری در این مناطق کمتر است.

بر اساس داده های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا، بیش از نیمی از اروپایی ها اولین دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند با این حال تنها ۱۴ درصد دومین دز یادآور واکسن این بیماری را دریافت کرده‌اند.

چه کسانی باید واکسن کرونا بزنند؟

کشورهای اروپایی توصیه می‌کنند که افراد آسیب‌پذیر و در معرض خطر ابتلا به کووید۱۹ شدید، واکسن یادآور این بیماری را دریافت کنند و برخی از دولت‌ها نیز کمپین‌های واکسیناسیون زمستانی خود را در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کرونا در پایان فصل تابستان آغاز کرده‌اند.

شروع کمپین‌های واکسیناسیون همچنین همزمان با تهیه واکسن‌های به‌روزشده‌ای است که زیرسویه‌های امیکرون مانند XBB ۱.۵ را هدف قرار می‌دهند. این زیرسویه‌ها در سراسر اروپا غالب شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا